Åk 1-2
- flera älv-böcker till klassbiblioteket
- en korgbollsställning till (gården)
- en trampolin
- en större klätterställning
Åk 3-4
- alla klassrum skull ha ett akvarium
- oftare svamputfärd
- kan skolan se på fler filmer
Åk 5-6
- nya gungställningar (de knakar så mycket)
- en ny mellanvägg till toaletten som är högre än nuvarande för att förhindra tjuvkik
- läsperioder, tre gånger per läsår helst två veckor per period
- asfalt till korgbollplanen
- klasspostlåda för att skicka brev till klasserna eller kompisar (måste skriva namn på)
- omklädningsrum
Elevrådet och Sebastian svarar:
- vi skaffar/får nya böcker med jämna mellanrum. Men de är av lite olika sort. Ibland blir det en älv-bok ibland något annat.
- trampolin är tyvärr för farligt och svärt att övervaka på en skolgård, en större klätterställning är för dyrt. Men en korgbollställning ska vi skaffa till i vår.
- akvarium blir det inget av pga. utrymmesbrist, och vem skulle ha fiskarna på sitt ansvar?
- flera svamputfärder beror på klassläraren, tala med den!
- skolan är tyvärr ingen biograf
- nya gungställningar är också dyra men jag ska be stadens parkavdelning komma och granska våra gungor så att de säkert är i skick
- avvaktar med ny mellanvägg och uppmanar alla pojkar att kisa i egen toalettstol istället för att leka Tarzan.
- asfalt till korgbollsplanen och nya omklädningsrum är nog för stora investeringar för skolan själv, det bestämmer andra om. Men Sebastian har bett om nytt grus till fotbollsplanen.
- läsperioden tyckte också lärarna ifjol att var mycket lyckad. Därför har vi två läsperioder i år (åk 3-6, en period i åk 1-2). Kanske vi får ihop tre läsperioder nästa år.
- klasspostlådan diskuterar vi ivrigt och kommer fram till att det är en fin idé. Bara alla kommer ihåg att skriva mottagarens namn utanpå brevet och avsändarens (brevskrivarens) med hälsning i slutet av brevet. Anonyma brev får inte sättas i lådan. Dejourerna kunde ansvara för tömning av lådan och utdelning av brev.